Uw mondzorgrekening

Tandarts De Viaanse Molen zal per juni 2023 gebruik gaan maken van Payt voor de facturering.

Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen.
Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom zullen wij per juni 2023 onze rekeningen direct vanuit onze eigen
praktijk gaan versturen. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u
mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u
geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met IDEAL te betalen en te
communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een
betalingsregeling wilt treffen.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed
wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de
voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw
zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.

De werkwijze van onze praktijk
De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw
verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij
u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door
gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals IDEAL. Hebben wij nog
geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail
ontvangen? Geeft uw e-mailadres dan door bij de balie.

Veilig digitaal
Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt
is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig
omgaat met uw gegevens.
Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina
speciaal voor patiënten.

Betalingsvoorwaarden eigen patiënten

Wanneer u een tandartsverzekering heeft dienen wij de declaratie eerst in bij de zorgverzekeraar. Wanneer er een deel niet vergoed wordt ontvangt u van ons binnen een maand een restnota per mail. Deze dient binnen 28 dagen naar ons overgemaakt te worden. In deze mail zit ook een iDeal link en een link naar de digitale Payt omgeving. Heeft u vragen of opmerkingen over een factuur, dan kunt u deze plaatsen op de digitale Payt omgeving.

Wanneer u geen tandartsverzekering heeft dienen declaraties tot €200,00 direct te worden afgerekend. Dit kan per pin of contant. Declaraties boven de €200,00 krijgt u per factuur gemaild en dienen binnen 28 dagen naar ons overgemaakt te worden. In deze mail zit ook een iDeal link en een link naar de digitale Payt omgeving. Heeft u vragen of opmerkingen over een factuur, dan kunt u deze plaatsen op de digitale Payt omgeving.

Kinderen tot 18 jaar: Declaraties van kinderen tot 18 jaar dienen wij in bij de zorgverzekeraar tenzij dit niet binnen de basisdekking valt. Uw behandelaar zal u dan van te voren op de hoogte brengen van de kosten.

Wij maken een begroting voor behandelingen waarvan de kosten boven de €150,00 uitkomen. Uiteraard kunnen we voor iedere behandeling een begroting maken mocht dit wenselijk zijn. Geeft u dit dan aan bij de betreffende behandelaar.

De belangrijkste betalingsvoorwaarden:

– Wij verwachten dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening;

– Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald ontvangt u een 1e herinnering.

1e herinnering: Hiermee wordt u gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 14 dagen nadat u deze heeft ontvangen.

2e herinnering: Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan ontvangt u van ons een 2e herinnering en brengen wij rente in rekening.

Mocht ook dan de betaling binnen 14 dagen uitblijven zullen wij de vordering overdragen aan een Incassobureau.

Houdt u er rekening mee dat overdracht aan een incassobureau gepaard gaat met aanzienlijke meerkosten.

Wat staat er op uw zorgrekening?
Uw rekening is opgebouwd uit de verrichtingen die wij tijdens de behandeling hebben uitgevoerd. Bij elke verrichting hoort een vast tarief dat door de Nederlandse Zorgautoriteit is vastgesteld.

Wilt u weten welke tarieven voor tandheelkunde er zijn? Kijk dan eens op www.allesoverhetgebit.nl.

Betalingsregeling 
Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op 072-5610973.

Verwezen door uw eigen tandarts naar onze wortelkanaalspecialist

Bent u verwezen door uw eigen tandarts naar onze praktijk, dan gelden er andere betalingsvoorwaarden.

U dient de volledige factuur na behandeling direct te pinnen, u krijgt van ons dan de factuur mee welke u zelf eventueel kunt indienen bij uw  zorgverzekeraar.